Zanim przystąpisz do budowy przydomowej oczyszczalni ścieków należy zgłosić taki zamiar w Wydziale Budownictwa w Starostwie Powiatowym (właściwym dla lokalizacji inwestycji). W zależności od powiatu wymogi prawne dotyczące uzyskania zgody na budowę oczyszczalni ścieków są nieco zróżnicowane.
Infografika przedstawia jak powinno wyglądać zgłoszenie budowy oczyszczalni w starostwie.
KROK 1. Starostwo Powiatowe
Sprawdź w Starostwie Powiatowym czy w Planie Zagospodarowania Przestrzennego dopuszcza się budowę oczyszczalni.
KROK 2. Mapka
Na mapkę sytuacyjno-wysokościową w skali 1:500 lub 1:1000 nanieś schemat oczyszczalni wraz z opisem elementów.
KROK 3. Akt własności
Przygotuj dowód stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
KROK 4. Dokumentacja dot. oczyszczalni
Dołącz dokumentację techniczno-ruchową oczyszczalni EKOHOUSE.
KROK 5. Zgłoszenie budowy oczyszczalni
Wypełnij formularz zgłoszenia budowy przydomowej oczyszczalni ścieków.
KROK 6. Złożenie dokumentów
Złóż zebrane dokumenty w Wydziale Budownictwa w Starostwie Powiatowym.
KROK 7. Budowa oczyszczalni
Jeżeli w ciągu 21 dni od daty zgłoszenia Starostwo nie wniesie sprzeciwu uznajemy, że wniosek rozpatrzono pozytywnie. Można przystąpić do prac budowlanych.
Jeśli planujesz odprowadzać oczyszczone ścieki do wód powierzchniowych należy uzyskać: zgodę właściciela tych wód na odprowadzenie wody pościekowej, pozwolenie wodno-prawne.